Recurso 1_4x.png
L’HABITACIÓ BLANCA

de JOSEP MARIA MIRÓ

direcció LAUTARO PEROTTI

Fins al 27 de setembre

Cartell
Cartell

press to zoom
Paula Blanco - Foto: Roser Blanch
Paula Blanco - Foto: Roser Blanch

press to zoom
Lautaro Perotti
Lautaro Perotti

press to zoom
Cartell
Cartell

press to zoom
1/6

En Carles, la Laia i en Manel es retroben amb la senyoreta Mercè, la mestra que els va ensenyar a llegir i escriure quan eren petits. Queda llunyà aquell temps on eren nens, percebut com un full en blanc on tot somni o tota aspiració semblava possible. Han passat més de vint-i-cinc anys i ara són adults que han superat els trenta i es van acostant a la quarantena. La vida de cadascun d’ells ha anat per camins ben diferents. El retrobament, aparentment fortuït, amb la senyoreta Mercè, resultarà inquietant i trasbalsador per cadascun d’ells. Posar el retrovisor obrirà interrogants i també velles ferides. No se n’escaparà cap d’ells, tampoc la que va ser la seva mestra, o nosaltres mateixos.

 

L’habitació blanca, el nou text de l’autor d’obres com El principi d’Arquimedes, Gang Bang, Nerium Park o Temps salvatge, ens proposa un viatge per tornar a visitar els paisatges íntims i emocionals de la infantesa: allò que volíem i aspiràvem ser i en el que ens hem acabat convertint; aquells aspectes que, volguda o involuntàriament, hem decidit deixat enrere o, simplement, s’han quedat pel camí; els records que hem soterrat davant la incapacitat d’enfrontar-nos-hi; la sensació d’un temps d’aprenentatge, d’absorbir coneixement, experiència i bellesa però també, i sense que cap de nosaltres se’n pugui excloure, de rebre i provocar dolor.

AUTORIA

Josep Maria Miró

DIRECCIÓ

Lautaro Perotti 

REPARTIMENT

Francesca Piñón, Albert Prat, Paula Blanco, Marc Rodríguez

AJUDANTIA DE DIRECCIÓ

Concha Milla

DISSENY D'ESCENOGRAFIA i VESTUARI

Albert Pascual 

DISSENY D'IL·LUMINACIÓ

Xavi Gardés

IMATGE

Roser Blanch

COMUNICACIÓ i XARXES SOCIALS

Elisenda Riera Rovira

PREMSA

Clara Cols Torras

CAP TÈCNIC SALA I TÈCNIC DE FUNCIÓ

Xavi Gardés

CAP TÈCNIC GIRES

Fernando Portillo

ADMINISTRACIÓ

Mario Berlinches i Sergio Matamala

DISTRIBUCIÓ

Elisenda Riera Rovira

PRODUCCIÓ EXECUTIVA

Clara Cols Torras i Sergio Matamala

UNA PRODUCCIÓ DE

Grec 2020 Festival de Barcelona

i Flyhard Produccions SL

AMB LA COL·LABORACIÓ DE

Teatro Timbre 4

AMB EL SUPORT DE

l’Institut de Cultura de l’Ajuntament de Barcelona, l’Institut Català de les Empreses Culturals i l’Institut Nacional de les Arts Escèniques i de la Música del Ministeri d’Educació, Cultura i Esports

 

DURADA

90 minuts

#lhabitacioblanca

Estrena: 10 de juny de 2021

Temporada 20-21:

Del 8 de juny al 31 de juliol

Foto Roser Blanch
Foto Roser Blanch

press to zoom
Foto Roser Blanch
Foto Roser Blanch

press to zoom
Foto Roser Blanch
Foto Roser Blanch

press to zoom
Foto Roser Blanch
Foto Roser Blanch

press to zoom
1/8

"Miró ha escrit un sensible drama que burxa a la seva pròpia obra i als traumes que l'obsessionen per recordar-nos que la vida és una motxilla carregada de decisions des de la infantesa.”

Juan Carlos Olivares, La vanguardia

 

“Extraordinaris personatges iceberg”. "La proposta és un còctel intel·ligentment combinat per parlar-nos de la culpa i el penediment”.

Oriol Osan, Núvol

 

"Un preciós i intrigant caidoscopi. Una peça d'orfebreria a la Flyhard. El treball actoral té una pàtina nova, hi ha una veritat en aquest món fantàstic que ensenya quina ha estat l'aportació de Lautaro Perotti a la direcció.”

Jordi Bordes, Recomana.cat

 

"El viatge que ens proposa el dramaturg Josep Maria Miró és interessant, apassionant i també angoixant. Un viatge on tots ens hi podem emmirallar. Es un trajecte cap enrera, als paisatges íntims i no tan íntims de l'escola.”

Pep Vila, Recomana.cat

 

"Un skyline memorístico y emocional que nos devuelve a la infancia, abriendo interrogantes y heridas.”

“El trabajo de Francesca Piñón, Paula Blanco, Albert Prat y Marc Rodríguez resulta impresionante. En manos de Perotti (y de la ayudantía de dirección de Concha Milla) alcanzan picos interpretativos que todavía no les conocíamos.”

Fernando Solla, En platea

 

“Cómo a través de esta ficción se consigue hablar de TODO sin nombrar prácticamente «nada» merece descubrirse en esencia (y presencia) en la Sala Flyhard”.

Fernando Solla, En Platea